kopfoto



Puur Natuur foto-blog

Klik op de eerste foto en je ziet de foto's groot!

donderdag 2 maart 2017

Roodborst.........mijn vriendje.

Als sinds het najaar ben ik bevriend met een roodborst (Erithacus rubecula).
Ik begon toen met meelwormen te geven en steeds als hij zich meldde kreeg hij/zij er een paar.
Nu is het maart en nog steeds komt hij even langs.
Vooral als ik net ben opgestaan en de gordijnen opendoe zit hij te wachten onder de tuintafel.

Gisteren was ik in de tuin bezig en er zoefde ineens een vogeltje langs mij heen.
Ik schrok even, maar vlak voor mij zat de roodborst in de euonymus.
Ik haalde gelijk de wormen en mijn camera. Geduldig poseerde hij.
Toen ineens was het genoeg en kroop hij dieper in de struik.





                                   Toen ineens was het genoeg en kroop hij dieper in de struik.


                                       Zo begon het in oktober 2016....................
            

               Bedankt voor je bezoek en leuke reacties..............tot ziens.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Anne-Marie.

    Fantastisch zo mooi genomen Anne-Marie.
    Wat leuk dat het Roodborstje zo bij je in de tuin komt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's van het Roodborstje, wat zit die mooi tussen het groen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk Anne_Marie, en wat jij met dat roodborstje heb heb ik met een merel. Ook deze zit alle dagen te wachten op zijn meelwormpjes :-)
    Prachtige foto's van het roodborstje.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anne-Marie, Zo leuk en zo lief! Ja, als je zo goed voor hem zorgt en ook nog lekkere meelwormen voor hem hebt blijft hij wel je vriendje ♥♥♥. en wil hij ook wel even poseren!
    Geweldig! Hele mooie foto's ook.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Anne-Marie, zo'n trouwe tuinvogel. Ben benieuwd of hij in het voorjaar blijft.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen